Idag fyller min älskade Louise 27 år

Idag är inte en vanlig dag för idag är det Louise födelsedag!
 
 

Min förstfödda blir idag 27 år.
 
Åren bara susar iväg men minns det som igår. Den fantastiska känsla att få upp
henne, sitt eget barn på magen och det är en sådan enorm kärlek som nästan nockar en.
Jag minns dagarna på BB att jag inte kunde se mig mätt på detta vackra (vackraste) barn
som låg i den lilla sängen på hjul. Känslan att nu var jag MAMMA, mamma till denna lilla
sköra varelse som man för alltid vill skydda mot allt ont i hela världen.
Helt plötsligt har man gått från att vara en vanlig människa till att bli en TIGERHONA.
En tigerhona som vaktande går runt detta vackra barn och ingen kommer nära som
inte har gott uppsåt.
Denna känsla försvinner aldrig och man blir aldrig den man var innan. Det känns som
om livet börjar den dag man blir förälder, knappt man minns vad man gjorde innan.
Livet får en mening, en helt annan mening än man trodde det skulle bli.

Från att ta hand om denna lilla vackra nyfödda Louise tills idag när hon är lika vacker men fyller
27 år. Det har varit så hedersamt att få vara just hennes mamma, denna tjej har tagit mig med på en
sån resa, allt från mamma är bäst i hela världen, tills att mamma är den pinsammaste i hela världen 
och tills nu att man är rätt okej men varning på dinosaurie och fortfarande väldigt pinsam. Ibland känns det som hon har blivit
min mamma för denna tjej är det sån ordning på, revisor som hon har blivit och det är nog mindre
ordning på mig. Fast jag är ganska förtjust i lite oordning, det är på något vis det som jag har kvar av
mitt "unga" jag.
Hon är klok som få och kommer själv bli den mest fantastiska mamma, det är jag helt övertygad om.
 
KORT OCH GOTT, JAG ÄLSKAR DIG LOUISE "LOPPAN" KARLSSON!
 
Här kommer igen min sång till dig <3
 
 
 

Kommentera här: